Budapest Bangkok Brisbane

Történetek a Budapest - Bangkok - Brisbane tengelyről. budapestbangkokbrisbane at hotmail com

HTML

Weather

Címkék

Ko Kret

2010.02.19. 23:38 Westfield

Korán reggel indultunk a 166-os busszal (elég ritkán jár) a Victory Monumenttől észak felé, hogy meglátogassunk egy izgalmas helyet a várostól 20 kilométerre. A jelenlegi sziget az 1700-as évek végén alakult ki, amikor a Chao Praya folyó egyik U-alakú kanyarulatát átvágták és kiszélesítették, így a folyókanyar félszigete szigetté vált. A helyi lakók nagyrészt a Mon népcsoport leszármazottjai, erős vallási öntudattal és kézműves, fazekas hagyományokkal. Az autópályán gyorsan odaértünk Pak Kret központjába, ahol először megkerestük a helyi KFC-t, mert a lány étvágy-problémával küzdött. Aztán a főutca sarkán várakozó riksákba pattanva, pár perc alatt a Sukhaprachasanon végigkarikáztunk és kiértünk a folyópartra. Kemény 3 baht megfizetése után a révvel jutottunk át a szigetre.

A szigeten templomok, árusok, műhelyek és vendégházak váltják egymást, rengeteg helyi és külföldi turista érdeklődő tolongott a szűk, fedett, kanyargós piacsoron. Itt aztán volt minden, mi szem-szájnak ingere: helyben készített ajándéktárgyak (persze sok kínai gagyi is) és sok helyben készült édesség. Ellátogattunk a fazekasműhelybe is, ahol a mester épp akkor kezdett bele az edényformázásba, míg a család többi tagja lelkesen próbált eladni nekünk a késztermékekből. Az egész egyébként teljesen autentikus volt, saját agyaglelőhellyel, nagy kemencével - utoljára Csíkdánfalván láttam ilyet. De a boltokban helyi fafaragásokat (elefánt volt a fő motívum), kókuszdióból készült virágtartókat láttunk főleg. Vásároltunk néhány szuvenírt az itthoniaknak :) meg ettünk egy csomó édességet, aminek egy részéről nemigen tudtam, hogy miből készült.

A másik parton egy óriási Buddha szobrot láttunk, amit meg kellett nézni, ezért a "drága" vizitaxival átkeltünk, fényképezkedtünk és vettünk pár teknőcöt, hogy visszadobhassuk őket a folyóba. A rév melletti kisebb templom, a helyiek szerint túl közel volt a folyóhoz, ezért görgőkre rakva éppen akkor helyezték át egy távolabbi pontra. Még hajókáztunk egy kicsit, aztán Bangkok felé már inkább egy gyorsabb és kényelmesebb van-t választottunk.

Bookmark and Share

2 komment

Címkék: bangkok kirándulás ko kret

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2010.03.31. 21:26:46

hehe itt en is jartam tavaly, ilyen korutat vettunk es korbevittek x szamu part menti templomon. vegen mar hanytam a templomotol meg szobroktol pedig buddhista vagyok :D

Westfield · http://www.budapestbangkokbrisbane.blog.hu 2010.03.31. 21:46:44

@r0dg3cc: ez egy most februári sztori, de csak egy félnapos kirándulás volt, ebben a mennyiségben nekem tetszett, pedig római-katolikus vagyok :))