Budapest Bangkok Brisbane

Történetek a Budapest - Bangkok - Brisbane tengelyről. budapestbangkokbrisbane at hotmail com

HTML

Weather

Címkék

Life in the Countryside 1.

2011.02.07. 21:21 Westfield

Mint ahogy a Budapest- Bangkok- Brisbane tengely magyarországi végpontja is sokszor a Dunakanyarba esik, úgy a thai bázispontunkat is rendszeresen tesszük vidéki helyszínre a tengerpart vonzereje miatt, de a legfontosabb ok persze a családlátogatás :) A célterület Chumphon és környéke, Dél-Thaiföld északi kapuja, ahol  ilyenkor eltöltünk egy kis időt a rokonokkal és felvesszük a vidék relaxált ritmusát.

A fővárosból a legkényelmesebb busszal lejutni az 500 km-re fekvő városba, nem kell átszállni, este indulás és kora reggelre meg is érkezünk. A fővárosi új déli buszpályaudvarról indultunk, ahová a taxiút Sanam Pao-tól 1 óra 40 percig tartott (160 baht), pedig a vezető mindent megtett, hogy gyorsan haladjunk, még vasúti átjárón is áthajtottunk a piroson - a lány nevetett, én csak kikerekedett szemmel bámultam... A buszpályaudvar egy bevásárlóközponthoz hasonló, 7elevenek, ruhaárusok, könyvesboltok és a plaza közepén a jegypénztárak az uticélnak megfelelően elkülönítve. Az 500 kilométeres útért 960 bahtot fizettünk két személyre, egy útra.

Szerencsésnek tartom magam abból a szempontból, hogy bármilyen közlekedési eszközön, szinte bármilyen körülmények között, éjszaka el tudok aludni. Azért őszintén, a buszon alvós utazás nem hangzik jól és koromra való tekintettel általában jól átgondolok egy ilyen tervet. Thaiföldön azonban erre tökéletesen fel vannak készülve! Az állami busztársaság (és alvállalkozói) éjszakai utazásra felkészített buszokat indítanak, így az emeletes busz felső részén csak 8-10 sornyi ülést szereltek be, így annyi hely van az ülések között, hogy azokat fekvő helyzetbe lehet rakni. Ellátnak még párnával, takaróval (bangkoki induláskor nejloncsomagban, visszafelé már csak összehajtogatva), jeges teával és ennivalóval. A jó hangulatot városon belül thai slágerek biztosítják, az utazás alatt azonban alvásra ideális, kellemes csend van.

Az út felénél Hua Hin környékén megálltunk egy pihenőhelyen, ahol korrekt mosdóhelyiség állt rendelkezésre, illetve az utazót ingyen víz és rizs várta. Persze a nyitott abc-ben és önkiszolgáló étteremben is gyorsan be lehetett vásárolni, mi is elbóklásztunk a boltban és helyi édességeket vettünk a rokonságnak. Éjjel egy óra után, kicsit álmosabban az ember figyelme már lankad, így a visszaszálláskor buszunkat is csak második próbálkozásra találtuk meg a parkolóban. :) Utána aludtunk egyet, majd menetrendhez képest egy órás késéssel, de megérkeztünk Lamae-be, ahol már várt a korán kelő tesó a pick-up-al.

Bookmark and Share

Szólj hozzá!

Címkék: utazás kirándulás thaiföld vidék

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.